17 Ağustos 2012

Sıcak günlerde soğuk tatlılar

Bir ben yaptım e tabiki ben yedim çalışmasıyla karşınızdayım:)Bu görseldeki soğuk buz gibi çikolata sosla şenlenmiş tatlının adı'' Kakaolu parfe'' olup benim haylaz oğlum tarfından tam not almış bir dondurmamsı tatlı olma özelliğini taşımaktadır.Yemeği seven biri olarak yedirmeyide severim dersem şaşırmazsınız tabi ki sık gelen misafirler ya da durup dururken coşan bir şeyler yapma fikrim mutfakta hızlı olmamla birleşip kimi zaman güzel  kimi zamansa hayal kırıklığı yaratan tatlar meydana çıkarmama(yaratmama olacaktı ama çok sık yaratma demişim olmadı be ya:)) neden oluyor.Beni zaman zaman bir kaç çeşit yemek pişirmiş üstüne salata ve tatlı yapmış olarak bulursanız hemen ruh  halime bakmalısınız ya yalnız kalmak için bu menüyü bahane edip mutfakta dalıp gitmişimdir ya da kızgınımdır stres atıyorumdur ama bir taraftanda habire sakarlık yapıp ortalığı biraz fazla dağıtıp stresimi katlıyorumdur ya daaaaaa sadece açımdır:))çenem düştü yine tarifi verip susayım.

KAKAOLU PARFE
2 paket krem şantiyi 1 su bardağı süt ile çırpın.
Diğer bir kapta 3 yumurtayı 4 yemek kaşığı şekerle çırpıp 2 yemek kaşığı kakao ekleyin.
Sonra bu iki karışımı birbirine ekleyip mikserle çırpın.
2 paket kakaolu piknik bisküviyi ya elinizle ufalayın yada rondoda toz haline getirmeden küçültün bu karışıma ekleyin.
2 paket vanilyayıda ekleyin.
1 çay bardağı azıcık iri cevizleride ekleyip şöyle bir karıştırıverin hepsini.
Sonra istediğiniz kalıbın içine streç folyo serip karışımı döküp buzlukta dondurun. Servis zamanı folyoyla kolayca kalıptan ayırdığınız parfenizi ters çevirip üzerini çikolata sosla süsleyip dilim dilim servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konuda sen neler düşünüyorsun?Eğer blogger değilsen ''anonim''şeçeneğini tıkla ne düşünüyorsan yaz lütfen..