10 Ağustos 2012

sabahlamış biri olarak bu saatte yiyeceklerden bahsetmem çok normal


Hemen Pankekin tarifi veriyorum hiç vakit kaybetmeyelim:)
  • 1,5 çay fincanı un(hani şu kupa dediklerimizden büyükçe ya da kahve fincanından büyük bildiğiniz çay fincanlarıda olur ama ölçü azalmış canım lezzete yazık olmuş olur söyleyeyim)
  • 1+1/4 çay fincanı süt
  • 3 yemek kaşığı erimiş tereyağı(olmadığında sıvı yağ kullandım onunla da oldu bence)
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz

Tüm malzemeleri karıştırıp biraz koyuca bir hamur elde ediyoruz az yağlı tavaya bir kaşık yardımıyla döküp üzeri delik delik olmaya başlayınca çevirip altını üstünü pembeleştirip puf puf kabarmış pankeklerimizi yapıyoruz.Soğutmadan kahvaltıya sürüp ister tatlılarla ister tuzlularla mideye indiriyoruz.Krepin tahtını yerinden eden pankekin mucidine dua edip benide her yumuşacık ısırışta sevgiyle anıyoruz;)

(bu kadar az çıkmıyor fotoya bakıp aldanmayın bu tam bitmek üzere akla gelen bir çekim.kaç tane çıkıyor saymadım ama çok :))



2 yorum:

  1. elinize sağlık çok güzel olmuş da ben gecen hafta pankek yaptım tavaya döktüm göz göz oldu öbür yüzünü çevireyim dedim ama bi türlü tavadan kalkmadı anlamadım yani tavam seramik yapışma gibi bir sorunuda yok pankekler adete yapıştı tavaya. yanmasın diye mecbur şeklini bozarak çevirdim ama şekli güzel olmayıncada hoşuma gitmedi açıkcası ama tadı güzeldi sizce neden pankeklerim yapışmış olabilir ölçülerim sizinkiyle aynı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle tatilde olduğumdan yanıtlamam geciktiği için affedin lütfen..bu tarifle çok kez yaptım pankek ama yapışma sorunu inanın hiç yaşamadım bendeki tava teflon ve azda olsa mutlaka yağlıyorum bence biraz kalınca ve mutlaka yağlayarak dökün tavaya bakalım bu kez nasıl sonuç olacak şimdiden afiyet olsun:)sevgiler

      Sil

Bu konuda sen neler düşünüyorsun?Eğer blogger değilsen ''anonim''şeçeneğini tıkla ne düşünüyorsan yaz lütfen..